TU NO ESTAS SOLO O SOLA EN ESTE MUNDO si te gustó un artículo, compártelo , envialo a las Redes sociales , FACEBOOK, TWITTER

miércoles, 29 de agosto de 2007

IFA: un histórico mar de eléctrónica

IFA: un histórico mar de eléctrónica

Desde la primera Internationale Funkaustellung de Berlín en 1924, mucha electrónica ha corrido bajo el puente. La edición 47 promete un mar de innovaciones que, según sus organizadores, encantarán al consumidor.

 El rostro de la IFA, la feria de la electrónica de la comunicación más grande del mundo, ha cambiado al ritmo de las salas de estar del mundo. Si en su primera edición en 1924, un gran cuadrado de madera del cual emanaba sólo sonido era la joya a presentar, en su edición de 2007 unos diminutos reproductores que caben en un bolsillo son su gema. La IFA, una de las ferias industriales más antiguas de AlemaniaBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  La IFA, una de las ferias industriales más antiguas de Alemania

Tiempo de buenas noticias

En el país de las ferias monumentales, la Internationale Funkaustellung de Berlín ocupa un lugar especial. Su inauguración ha estado siempre ligada a momentos especiales: en 1926 se estrenó durante los días de la IFA la Funkturm, la torre de radio que se convirtió en un símbolo de la Berlín dividida y amurallada. Catálogo de novedades en www1.messe-berlin.deBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  Catálogo de novedades en www1.messe-berlin.de

En 1930, en el discurso inaugural el premio Nóbel Albert Einstein se dirigió "a todos los presentes y los ausentes" resaltando la importancia de la radio como herramienta democrática, pues "los técnicos… despiertan a los pueblos de su adormilada apatía". En 1932 se presentó el primer radio  Blaupunkt para el automóvil. En 1967, el vicecanciller Willy Brandt dio la señal de partida a la televisión a color en Alemania. En 1975 se presentó la revolución de la memoria visual: el vhs, el grabador de video. Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  "Pilobolus", ensayando el 31.08.2006 antes de la inauguración de la IFA

Edición 2007

En 2007, el 30 de agosto la rutilante Pink inaugurará con rock la presente edición, durante la cual se librará una batalla cuerpo a cuerpo: el bluray contra el dvd de alta definición.  Durante los 6 días feriales se encontrarán -entre televisores de pantalla plana, navegadores y cámaras digitales- aproximadamente 1212 expositores: 479 de Alemania, 733 del extranjero, originarios de más de 30 países. Con unos 200 expositores más que en el año anterior, los organizadores de la feria se frotan las manos: tienen razones para creer que el volumen de ventas que se manejará será mayor al alcanzado en 2006: 23 mil millones de euros.  Edición 46Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  Edición 46

Para los especialistas y expositores, uno de los encantos de esta magna exposición es, precisamente, el contacto con el público en general, con su cliente. Por unos 9 euros, el visitante tiene a su entera disposición los 160.000 metros cuadrados del recinto ferial y 70 eventos musicales con estrellas y estrellitas internacionales.

Los más de 212 mil visitantes que se esperan podrán darse gusto abriéndose paso entre los miles de hd-dvd, mares de aparatos con bluetooth, cientos de ofertas de DSL, montones de decoder y cúmulos de AACS (advanced access content systems).

Mucha electrónica en un solo recintoBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  Mucha electrónica en un solo recintoAnte esta avalancha, el visitante común agradecerá un pequeño servicio: un pequeño diccionario; las nuevas tecnologías, sus siglas y sus nombres, por lo general, en inglés lo hacen imprescindible para navegar cómodamente por la IFA 2007. Sus directores resumen su éxito así: el mercado de la electrónica está expansión y, además, "encantamos al consumidor". 

 

Mirra Banchón

 
¡Comparta este artículo!
Saludos
Rodrigo González Fernández
www..Consultajuridicachile.blogspot.com
www.lobbyingchile.blogspot.com
www.el-observatorio-politico.blogspot.com
Renato Sánchez 3586
telefono: 5839786
santiago-chile
 
Escribanos, consúltenos, opine

26 Free Tools for Buzz Monitoring;

26 Free Tools for Buzz Monitoring

Monday, August 27th, 2007;
-- Andy Beal |

There are a lot of companies that will happily relieve you of your dollars, in exchange for buzz monitoring services. While many large companies will enjoy the peace of mind that comes from having a company track their reputation for them, the rest of us need something a little less expensive–or better yet, free!

We've compiled a list of twenty six buzz monitoring tools that are free of charge. Use these tools to keep track of your company reputation or even spy on your competition!

 

1. Your Industry
buzz-monitoring1

If you simply don't have time to track everything that specifically relates to your company–or your competition–you can still track news that relates to your industry. Moreover and Yahoo are just a couple of resources that offer RSS feeds for aggregated industry news.

2. Mainstream Media News

image
One of the best ways to track mainstream media mentions of your company is to use Google News. Enter your company name, sort the results by date published and then subscribe to the RSS feed. You'll get instant RSS updates of any news items that mention your business. Example for "apple".

3. News Buzz

buzz-monitoring2
It's one thing to track any news that relates to your business, but what if you just want to know about the news that becomes popular? Sites such as Digg and Reddit will let you search for submitted stories that match your company name. Subscribe to the resulting RSS feed and you'll know about any story on Digg that mentions your company–or your biggest rival.

4. Social Media News

 image
By the time a hot news story gets picked-up by the mainstream media, it could have made the rounds for days in the blogosphere. You can capitalize on positive buzz and put out any reputation fires by tracking social media. Technorati is one of the best options for tracking social media sites. Custom RSS feeds let you get quick updates on any blog that utters your company name.

5. Blog Posts

image
If a blog happens to "ping" the blogosphere, the chances are that it will get on Google Blog Search. Even if the blog isn't in Google news, or doesn't make the main Google index, Google Blog Search might still find that story that mentions your CEO or your recent product launch. Get alerts to matching stories via email or RSS.

6. Blog Comments
image

Sometimes tracking a blog post doesn't reveal the full conversation about your business. The blog post might be positive, but those leaving comments could attack your reputation. Services such as co.mments.com track the comments left on blogs. You can search for your brand and subscribe to the RSS feed for instant updates.

7. Blog Conversations

image

A negative blog post appears on a low-trafficked blog and there are no comments to track. End of story? Not quite, what if a very popular blogger picks up on the story? It could spread very quickly and catch you by surprise. Blogpulse's conversation tracker will help you track who's linking to that blog post about your company.

8. Blog Trends
image

How well is your competitor's new product launch going? Blogpulse trends lets you track whether a keyword is getting growing blog mentions or not. Apple's iPhone saw a 1000% jump in blog mentions leading up to its launch.

9. Bookmarks

image
Remember the days when your customers would bookmark your site in IE and you never knew about it? Thanks to online bookmarking services such as del.icio.us more people are sharing their bookmarks online. RSS feeds make it easy to track whenever someone bookmarks a web page that includes mention of your company.

10. Photos

image
Did an employee release a top-secret photo of your new products? Did someone snap a photo of your CEO leaving a strip-club? The chances are high that they might upload it to image hosting sites such as Flickr. Luckily, you can subscribe to an RSS feed that will update you on any new image that matches your company name?or the name of your slimy CEO.

11. Videos
 buzz-monitoring3

So what if your CEO was caught on video having a lap-dance? Ouch! Ok, less damaging, someone releases a video showing a negative product review. Google Video recently switched focus to index videos from many online hosting sites (such as YouTube and MetaCafe). Now you can keep track of videos that include your company.

12. Tags
buzz-monitoring4

Wouldn't it be great if you could enter a keyword and see who used that word as a "tag" How much better would it be if you could see matching tags across more than a dozen sites? Keotag.com does just that, making it easy for you to track if someone tags a page using your company or product name.

13. Forum Posts

buzz-monitoring5
Sometimes the most important conversations don't happen on blogs. Forums and message boards can host conversations about your company and you'd never know about it. Don't panic! Sites such as Boardtracker.com will keep an eye on popular forums for you and alert you by RSS if your company is mentioned in a thread.

14. Changing Information

image
Wikipedia is one of the most trusted resources for information on the web. You might be interested in any updates to your company profile or maybe you want to know if your competitor is trying to remove links to your web site. Fortunately you can track change history for any Wikipedia page and have the changes sent to your RSS reader of choice.

15. Job Listings

image
If your competitor wants to start a new service or launch a new product, the chances are they'll need to hire new staff to achieve this. Classifieds search engine Oodle scours many online job listings and aggregates the information in a central location. Set up RSS feeds for searches on your biggest competitors and you'll know whenever they list a vacant position.

16. Financial Filings

 image
You can get a good feel for the financial health of your publicly-traded competitors by keeping a close eye on their SEC filings. Use Edgar Online and you'll know if they're subject to an SEC investigation or if their CEO is dumping stock faster than Martha Stewart.

17. Conference Calls

image
Sticking with public companies, sometimes you can learn some competitive information by listening to the company's conference calls. But who has time for that? SeekingAlpha lets you subscribe to the RSS feed of conference call transcripts. Open up the transcript and you can quickly get a snapshot of their financial health. You might even learn about a new product launch–one which you might want to think about for your business.

18. Patents

image
Keeping track of patent filings was notoriously difficult before Google Patent Search came along. Now you can keep any eye on patents filed that relate to your industry. Better yet, keep track of patents that might violate your company held patents.

19. Events
image

Yahoo's Upcoming lets you get RSS alerts on any new event that matches your selected keyword. You can keep track of conferences that you might want to attend, or sponsor. In addition, you could keep track of seminars or meeting being held by your competitors.

20. New Products

image
Let's say you want to get some ideas of products that might be hot right now. Amazon.com lets you view product "tags" and then review similar tags. You can use this to get an idea of companion products that you might want to launch.

21. Search Query Trends

image
What search queries are popular at Google right now? Thanks to Google Trends you can get an idea of which keywords are most searched for. You can narrow your research to specific countries or cities–letting you know if a product has global or local appeal.

22. Keyword Referrals

image
Sure you could probably take an educated guess as to which sites might get the most traffic for a particular keyword, but it's more fun to actually spy on your competitors. Compete's Search Analytics allows you to enter a keyword and see which web sites are getting traffic for that keyword.

23. Site Referrals

image
Ok, so maybe you're not sure which keywords you should target for your next SEM campaign. Compete's Search Analytics will also let you enter any domain name and see which keywords are driving traffic to that site. Now you know which keywords your competitors are targeting.

24. Email Updates

image
If you're not quite ready for all of that RSS reader nonsense, you can still keep track of the latest buzz via email. Google Alerts let you track web, blogs, news and groups for any phrase you want. Select daily, weekly or "as it happens" updates and you'll get an email whenever your company name is mentioned.

25. The Untrackable

image
Some stuff just can't be tracked that easily. If you want to track changes at a site–even if they don't offer RSS or email updates–there are many tools that will do it for you. Our favorite is Copernic's Tracker which, for $50, will let you keep an eye on any web site. Use it to monitor RipOffReport.com, forum threads, or even your competitor's web site.

26. Anything You Want

image

You don't have to be a developer in order to create your own custom buzz monitoring tool. Thanks to Yahoo Pipes, you can quickly set up your own RSS tracking, complete with filters. Want to track Twitter for mentions of your company? Not a problem with Yahoo Pipes.

Over to You

So, that should be enough buzz monitoring tools to get you going. Some are more useful than others, but all are FREE! What are your favorite buzz monitoring tools? Leave a comment or post to your own blog and ping us.

Like this post? Check out our FREE Beginners Guide to Online Reputation Management.

**Enter to win up to $600 by simply subscribing to our RSS feed!**

Saludos
Rodrigo González Fernández
www..Consultajuridicachile.blogspot.com
www.lobbyingchile.blogspot.com
www.el-observatorio-politico.blogspot.com
Renato Sánchez 3586
telefono: 5839786
santiago-chile
 
Escribanos, consúltenos, opine

APRENDAMOS CON ENRIQUE DANS: ¿ES IMPORTANTE SABER LO QUE DICEN DE TI?

LOS LIDERES QUIEREN SABEN QUE SE  DICE DE ELLOS....

Saber lo que dicen de ti…

Escrito a las 1:15 pm

rumoresEn Marketing Pilgrim, "26 Free Tools for Buzz Monitoring", una interesante recopilación de herramientas de monitorización de buzz en la red. Desde las obvias Google Alerts o Technorati, hasta cosas como Co.mments.com para el seguimiento de comentarios en blogs, Blogpulse para seguir conversaciones y tendencias, Keotag para el seguimiento de tags en múltiples herramientas, Boardtracker para los foros, o Copernic, para monitorizar modificaciones en cualquier página web (ésta no es gratuita). Herramientas interesantes para Departamentos de Comunicación Corporativa, o para cualquiera con una cierta curiosidad por saber qué dicen de él o de su empresa…

Technorati tags: , , ,

Saludos
Rodrigo González Fernández
www..Consultajuridicachile.blogspot.com
www.lobbyingchile.blogspot.com
www.el-observatorio-politico.blogspot.com
Renato Sánchez 3586
telefono: 5839786
santiago-chile
 
Escribanos, consúltenos, opine

APRENDAMOS CON ENRIQUE DANS: Software que se escribe a sí mismo

Software que se escribe a sí mismo

Posted: 28 Aug 2007 09:56 AM CDT

Hands, by M. C. Escher - (c) Cordon Art-Baarn-HollandLeo en Business 2.0 este artículo, "Microsoft co-founder's next great adventure", sobre la última creación de Charles Simonyi, el húngaro que tras trabajar con genios como Alan Kay, Butler Lampson y Bob Metcalfe en Xerox PARC, fue contratado por Microsoft y se convirtió en el artífice de productos como Word y Excel.

La idea de Simonyi, creador ahora de la compañía Intentional Software, se recoge en Domain Workbench (pdf de su presentación en OOPSLA 2006), una herramienta capaz de alimentarse de instrucciones de texto, hojas de cálculo o diagramas de flujo y devolver líneas de código perfectamente bien generadas, estructuradas y documentadas que desarrollan las tareas solicitadas. La intención es provocar una revolución parecida a la que produjeron en su momento aplicaciones como Blogger o TypePad cuando permitieron que cualquiera publicase información en la web sin necesidad de saber nada de programación o de HTML, posibilitando que, por ejemplo, un directivo sin conocimientos técnicos pueda participar directamente en el desarrollo de un programa simplemente a partir de reglas de negocio expresadas en diagramas sencillos.

La idea viene a incidir en intentos anteriores de compañías como IBM, que no fueron demasiado bien recibidas por los programadores. Además, Simonyi sigue el camino del software propietario: pretende proteger todas sus creaciones mediante patentes y código compilado, imposibilitando la creación de comunidades de desarrollo y yendo precisamente en contra de un mercado en el que los clientes son cada día más renuentes a aceptar la idea de cajas negras. En cualquier caso, y considerando su reputación, parece una idea digna de ser tenida en cuenta. Hace no muchos años, para hacer lo que estoy haciendo ahora era preciso controlar complicadas herramientas y tirar líneas de código llenas de comandos intimidatorios para cualquier profano… ¿programaremos aplicaciones en el futuro con la misma facilidad que hoy escribimos en un blog?

, , , ,
Saludos
Rodrigo González Fernández
www..Consultajuridicachile.blogspot.com
www.lobbyingchile.blogspot.com
www.el-observatorio-politico.blogspot.com
Renato Sánchez 3586
telefono: 5839786
santiago-chile
 
Escribanos, consúltenos, opine

Crisis subprime y sus efectos en Chile en Diario Financiero Chile

Tribuna libre

Crisis subprime y sus efectos en Chile

(Publicado : 28/8/2007, 0:59 horas)


Francisco Castañeda


La crisis hipotecaria de Estados Unidos está lejos de impactar a Chile en forma profunda, al menos en cuanto al uso de la tecnología masiva financiera de empaquetar créditos hipotecarios y venderlos a fondos de inversión y otros inversionistas.

Otra vez está puesta en duda la transparencia de las clasificadoras de riesgo, tal como en la crisis asiática. Se argumenta que ha existido una evaluación crediticia más laxa de estos créditos por las agencias, lo que llevó a que los inversionistas sobrevaloraran estas inversiones. El temor más expandido es que la crisis subprime (21% de las hipotecas de EE.UU.) alcance a los instrumentos respaldados por créditos hipotecarios de mejor calidad y así se produzcan ventas y desinversiones de estos instrumentos también, presionando aún más la iliquidez global. El mecanismo de selección adversa que opera en el mercado por la desconfianza hacia la clasificación de riesgo, presiona a una mayor demanda por bonos soberanos de mejor categoría, produciéndose una ola vendedora en los instrumentos de economías emergentes. Sin embargo, el principal mecanismo de transmisión es que la crisis acentúe la caída en el valor de las propiedades, porque los clientes no pueden renegociar sus deudas en base al menor valor de éstas. Así la economía norteamericana no podrá disponer del nivel de consumo, acorde con el valor ex ante de esas garantías. Las viviendas son una gran herramienta de consumo y de riqueza en una economía en que el gasto de los consumidores es 2/3 de su PIB. Y los efectos en el resto del mundo no se han dejado esperar: caída en el precio de los commodities asociados a una menor demanda de importaciones por parte de EE.UU. y efectos negativos en las bolsas de Europa, Asia y Latinoamérica. La economía chilena, en cuanto a su fortaleza macro, está blindada. Tiene suficientes activos financieros y un alto superávit fiscal y en cuenta corriente. Sin embargo, la profundidad y velocidad de la desaceleración de EE.UU. (aún incierta) podría impactar el crecimiento internacional y afectar negativamente a la economía local en el mediano plazo.


Saludos
Rodrigo González Fernández
www..Consultajuridicachile.blogspot.com
www.lobbyingchile.blogspot.com
www.el-observatorio-politico.blogspot.com
Renato Sánchez 3586
telefono: 5839786
santiago-chile
 
Escribanos, consúltenos, opine